Mountain Project Logo

Routes in Wall of Wow

Bitchin! S 5.11c 6c+ 24 VIII- 24 E4 6a
Cowabunga! S 5.10c 6b 20 VII 20 E2 5b
Groovy! S 5.9- 5c 17 VI 16 HVS 4c
Hell Yeah! S 5.11b 6c 23 VIII- 23 E3 5c
LOL! S 5.9 5c 17 VI 17 HVS 5a
OMG! S 5.8 5b 16 VI- 15 HVS 4c
Oh that smell S 5.11b 6c 23 VIII- 23 E3 5c
Polypro Bo S 5.10c 6b 20 VII 20 E2 5b
Presho Girls Like it Rough T 5.10+ 6b+ 21 VII+ 20 E3 5b
Right Guard S 5.11b 6c 23 VIII- 23 E3 5c
Short, Blake and Hard S 5.10c 6b 20 VII 20 E2 5b
Sick! S 5.12c 7b+ 27 IX- 27 E6 6b
Speedstick S 5.11b 6c 23 VIII- 23 E3 5c
Stanky S 5.11+ 7a 24 VIII 24 E4 6a
Sweet S 5.12a 7a+ 25 VIII+ 25 E5 6a
Tubular! S 5.11d 7a 24 VIII 25 E5 6a
Wow! S 5.12b 7b 26 VIII+ 26 E5 6b
Yeah S 5.12c 7b+ 27 IX- 27 E6 6b
Type: Sport, 60 ft
FA: Mike Cronin
Page Views: 195 total · 2/month
Shared By: BBQ on Jul 21, 2011
Admins: Andrew Gram, Peter Gram, Greg Parker, Mike Madsen, Mark Rafferty

You & This Route

14 Opinions

Your To-Do List:

Add To-Do · View List

Your Star Rating:

     Clear Rating

Your Difficulty Rating:

-none- Change

Your Ticks:

Add New Tick

A must do at the Wall of Wow!

Dude! Be prepared to get wiped out! This climb involves cranking on small holds to big holds as it works its way up to a crux that requires one serious leap of faith. Harder climbing to the anchors is gonna leave you crying home to mama at the last bolt if you don't figure out the correct finishing sequence.

Super sustained, super pumpy and super classic! THUGGY! Enjoy a battle of small holds to big holds on rock so overhung it would make a Red River Gorge climber jealous.


This radical climb is located on what is known as The Wall of Wow! As one walks into the Shadowlands area from the trail (walking down-canyon or back towards Cheyenne Crossing) Tubular will be the second climb that you will run into.


About ten bolts and open shut anchors that are set in a position that just ain't fair, man.


Boulder, CO
michalm   Boulder, CO
Very fun climbing on fairly crappy rock. The moves are interesting, the holds are good, and the pump is pretty outrageous. Probably the best route on the wall. Jul 5, 2016
The climbing is very fun. The rock that makes up this route is bomber, some of the best in the area. The only thing that is crappy is your attitude. Jul 9, 2016

More About Tubular!

Printer-Friendly Guide