Sign Up  |   Log In:Login with Facebook
REI Community
Wall of Wow

Routes Sorted
L to R R to L Alpha
Bitchin! S 
Cowabunga! S 
Groovy! S 
LOL! S 
Oh that smell S 
OMG! S 
Polypro Bo S 
Presho Girls Like it Rough T 
Right Guard S 
Short, Blake and Hard S 
Sick! S 
Speedstick S 
Stanky S 
Sweet S 
Tubular! S 
Wow! S 
Yeah S 

Wall of Wow Rock Climbing 


Photos:  Recent | Best | Popular
Page Views: 1,836
Administrators: Andrew Gram, Peter Gram, Greg Parker, Andy Busse, Mike Housiaux, Kristine Hoffman (sitewide)
Submitted By: Greg Parker on Sep 23, 2011
Forecast:
Today

82° | 49°
Monday

78° | 51°
Tuesday

78° | 50°
Wednesday

74° | 50°
Thursday

79° | 52°
Friday

78° | 47°
You & This Area
Best climbs for YOU in this area
Your opinion of this PAGE:    [0 people like this page.]
Know the location? Show us! We need it for cool new features!
SteveZ flashing "Yeah", 5.12c on the WOW...

Description 

The Wall of Wow consists of a main steep buttress flanked by some nice vertical walls. The routes range from crimpy 5.11 tech-fests to burly 5.12s on the buttress.

Getting There 

The Wall of Wow is one of the first walls you encounter after heading left on the traverse trail. It is easily identified by the timbers leaning against the right side and the steep buttress.

Climbing Season



Weather station 6.0 miles from here

17 Total Climbing Routes

['4 Stars',1],['3 Stars',13],['2 Stars',2],['1 Star',1],['Bomb',0]
['<=5.6',0],['5.7',0],['5.8',1],['5.9',2],['5.10',4],['5.11',6],['5.12',4],['5.13',0],['>=5.14',0],['',0],['<=V1',0],['V2-3',0],['V4-5',0],['V6-7',0],['V8-9',0],['V10-11',0],['V12-13',0],['>=V14',0]

Classic Climbing Routes in Wall of Wow

Mountain Project's determination of the classic, most popular, highest rated climbing routes for Wall of Wow:
OMG!   5.8 5b 16 VI- 15 HVS 4c     Sport, 50'   
Groovy!   5.9- 5c 17 VI 16 HVS 4c     Sport, 60'   
Cowabunga!   5.10c 6b 20 VII 20 E2 5b     Sport, 55'   
Speedstick   5.11b 6c 23 VIII- 23 E3 5c     Sport, 65'   
Browse More Rock Climbing Classics in Wall of Wow

Featured Route For Wall of Wow
Rock Climbing Photo: Steve sending this sweet route.

Sweet 5.12a 7a+ 25 VIII+ 25 E5 6a  SD : Spearfish Canyon : ... : Wall of Wow
Fun climbing leads to a good rest, then a hard puzzling crux, then a stellar finish on jugs. ...[more]   Browse More Classics in SD

Photos of Wall of Wow Slideshow Add Photo
Rock Climbing Photo: Local hardwoman on Yeah, 5.12c.
Local hardwoman on Yeah, 5.12c.

Comments on Wall of Wow Add Comment
Show which comments
By michalm
Jul 5, 2016
I was excited based on the descriptions but disappointed when I came to this wall. The rock is crappy, the bolting is funky/questionable if not stick clipping, and the routes were decent at best. The Courthouse wall is a much better place to climb in the area with significantly better rock quality and routes.
By BBQ
Jul 5, 2016
Holy crap, Michalm...does that Liberal Arts University in Boulder offer a class in critiquing rock climbs? Why do you Boulderites even bother to come here if everything sucks so bad? Why don't you just stay south of our border, climb your own choss, let us have our fun and a few PARKING SPOTS why don't ya? The truth is, folks...this is one of the better walls in the area. Get on it and crush!

The Definitive
Climbing Resource

Inspiration & Motivation
to Fuel Your Run

Next Generation Mountain
Bike Trail Maps

Backcountry, Sidecountry
& Secret Stashes

Better Data. Better Tools.
Better Hikes!